نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

نگاهی به عملکرد ایران در المپیک توکیو| طلایی‌های غیرمنتظره

  • کد خبر: ۷۶۹۸۴
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
  • ۱
نگاهی به عملکرد ایران در المپیک توکیو| طلایی‌های غیرمنتظره
در پایان مسابقات توکیو، بد نیست به جمع‌بندی عملکرد کاروان ایران در مسابقات المپیک تو‌کیو‌۲۰۲۰ بپردازیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سی‌و‌دومین دوره بازی‌های المپیک از اول تا شانزدهم مرداد به میزبانی توکیو برگزار شد و دیروز مراسم اختتامیه این رقابت‌ها انجام شد. کاروان ورزش ایران با لحاظ‌کردن ۲ سهمیه سوخته خود با ۶۶ ورزشکار شامل ۵۶ ورزشکار در بخش مردان و ۱۰ ورزشکار در بخش بانوان در این دوره از بازی‌ها شرکت کرد. این ورزشکاران در ۱۷ رشته (۱۶‌فدراسیون) دوومیدانی، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، دوچرخه سواری، تیروکمان، تکواندو، شمشیربازی، کاراته، بوکس، تنیس‌روی‌میز، قایق‌رانی، وزنه‌برداری، شنا، بدمینتون، والیبال و بسکتبال در المپیک توکیو شرکت داشتند.


فروغی؛ مسن‌ترین مدال‌آور

در فینال مسابقات تپانچه بادی ۱۰متر مردان جواد فروغی با ۴۱‌سال سن با کسب امتیاز ۲۴۴.۸ موفق شد به مقام نخست دست پیدا کند و اولین مدال تاریخ تیراندازی و نخستین مدال کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو را به دست بیاورد. تیراندازی با این مدال به پنجمین رشته ورزشی مدال‌آور ایران در المپیک تبدیل شد. کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی برای ایران در ادوار المپیک مدال‌آور بودند.


طلای غیرمنتظره اطری

رشته ورزشی محبوب ایران و همین‌طور ورزشی که انتظارات بالایی از آن در المپیک وجود دارد، در توکیو تنها یک مدال طلا کسب کرد که آن‌هم در بخش فرنگی به دست آمد. رضا اطری در وزن ۵۷‌کیلوگرم، مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶‌کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵کیلوگرم نمایندگان کشتی آزاد ایران در توکیو بودند. علیرضا نجاتی در وزن ۶۰‌کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷‌کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷‌کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷‌کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰‌کیلوگرم هم ۵ نماینده کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو بودند. از جمع این ورزشکاران حسن یزدانی به گمان کارشناسان شانس اول مدال طلا بود، اما شکست او برابر دیوید تیلور مدال طلا را به کشور آمریکا فرستاد.


عجیب‌ترین طلای المپیک

سجاد گنج زاده در وزن ۷۵‌کیلوگرم کاراته که برای اولین‌بار در المپیک حضور داشت، به فینال راه پیدا کرد و موفق شد به مدال طلا دست پیدا کند. او باوجود اینکه از حریف عقب افتاده بود، با توجه به دیسکالیفه و اخراج شدن حریف سعودی به‌دلیل ضربه محکمی که به سرش اصابت کرده بود، مدال طلا را به دست آورد تا نامش را در تاریخ کاراته ایران ماندگار کند.


بانوان بی‌مدال

آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان، فاطمه کرم‌زاده و نجمه خدمتی (تیراندازی)، فرزانه فصیحی (دوومیدانی)، ناهید کیانی (تکواندو)، نازنین ملایی (قایق‌رانی)، ثریا آقایی (بدمینتون)، سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی (کاراته) بانوان ایرانی حاضر در المپیک توکیو بودند که در کمال ناباوری حتی یک مدال هم کسب نکردند. البته در بخش قایق‌رانی ملایی برای اولین‌بار موفق شد به فینال A و B قایق‌رانی صعود کند و همین‌طور آقایی تنها‌نماینده بدمینتون ایران در بازی‌های توکیو و اولین دختر بدمینتون‌باز ایران در المپیک بود.


ناکامی مطلق رشته‌های تیمی

بسکتبال ایران در گروه دشواری حضور داشت؛ اما عملکرد شاگردان مهران شاهین‌طبع به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نبود. تیم ملی بسکتبال با رقبای سرسختی مانند جمهوری چک، فرانسه و آمریکا هم‌گروه بود، اما عملکرد و کیفیت فنی تیم نشان می‌داد که نیاز به یک تغییرات اساسی احساس می‌شود. در رشته والیبال هم این‌چنین بود؛ یکی از رشته‌های محبوب که انتظار می‌رفت پس از آزمون‌وخطا در بازی‌های لیگ ملت‌ها، در المپیک عملکرد رو‌به‌رشدی داشته باشد، از گروهش صعود نکرد.


افول تکواندو

آرمین هاشمی و میرهاشم حسینی در بخش آقایان و ناهید کیانی در بخش بانوان ۳ نماینده تکواندو ایران در المپیک بودند که هیچ‌کدام از آن‌ها در دستیابی به مدال موفق نبودند. درحالی‌که المپیک ریو با یک مدال برنز در بخش بانوان و یک مدال طلا در بخش آقایان به پایان رسیده بود، تکواندوی ایران هم یکی از رشته‌هایی بود که با ناباوری نتوانست دست‌کم یک مدال در توکیو به ارمغان بیاورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
خیلی بی سوادید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->